Nakon 20 godina Šekspir na sceni Gradskog pozorišta

Nakon 20 godina Šekspir na sceni Gradskog pozorišta

Foto: Gradsko pozorište

Gradsko pozorište je kuća koja može da se produkciono i estetski uhvati u koštac sa zahtjevnom produkcijom kao što je predstava “Ukroćena goropad” Vilijema Šekspira u režiji Dejana Projkovskog, kazano je na konferenciji za medije koja je danas održana u Velikoj sali Kulturno – informativnog centra “Budo Tomović”. Premijera predstave zakazana je za 5. februar, a reprizno izvođenje biće 6. februara u Kulturno – informativnom centru “Budo Tomović” u 20 sati.

Na konferenciji su pored autorskog tima predstave govorili i direktor Stevan Koprivica i umjetnički direktor Dušan Kovačević.

– U savremenoj sociolingvistici imamo dvije riječi koje se koriste – jedna je prepoznavanje, a druga je izazov. Donedavno smo po nečemu bili prepoznati ili smo prepoznavali nešto, a riječ izazov se sada koristi i za dobre i loše situacije. Ja ću zloupotrebiti ove termine i reći da smo mi prepoznali Šekspira kao savremenog pisca, repertoarskom odrednicom umjetničkog direktora Dušana Kovačevića i njegovom saradnjom sa Dejanom Projkovskim, a što se tiče izazova, ovo jeste bio pravi izazov za našu kuću jer po svim elementima pozorišnog jezika pripada “A” produkciji. Zbog toga se može učiniti da je ovo preveliki zalogaj za Gradsko pozorište, ali mi se ne slažemo sa time. Činjenica je da je Gradsko pozorište ovim komadom u prvi plan stavilo najmlađi kadar, na čelu sa Lazarom Dragojevićem i Milicom Majkić, koji su gosti pozorišta, što nastavlja tradiciju brige o mladom glumačkom kadru, bez obzira da li pripada stalnom ansamblu ili ne – kazao je Stevan Koprivica direktor Gradskog pozorišta Podgorica.

Foto: Gradsko pozorište

– Ovim projektom Gradsko pozorište Podgorica podiže ljestvicu repertoarskog i produkcijskog formiranja u ozbiljan teatar regionalnih i evropskih razmjera. Nakon 20 godina Šekspir na sceni Gradskog pozorišta znači ne samo veliki naslov, nego i prvenstveno umjetničko sazrijevanje podmlađenog ansambla i same institucije, sve zahvaljujući sjajnom autorskom timu predvođenim majstorskom palicom iskusnog reditelja Dejana Projkovskog. Predstava će zasigurno promovisati nova, perspektivna glumačka imena, ne samo na našoj nego i na regionalnoj sceni. Komad govori o borbi žene za svojim postulatima, podudara sa vremenom u kojem živimo i biće prikazana u formi pozorišnog spektakla sa vrhunski uređenim svim elementima koji su potrebni da to zaista bude – kazao je umjetnički direktor Gradskog pozorišta Podgorica, Dušan Kovačević.

– Svi koji se u životu bave pozorištem tragaju za njegovom definicijom i onda se uvijek vratimo na Šekspira – da je pozorište igra. Svaki povratak Šekspiru povratak je u izvor pozorišta, jer sve što znamo o pozorištu potiče od njega, zbog čega on predstavlja možda najveći pozorišni testament, ali i izazov. “Ukroćena goropad” je tekst koji u dramaturškoj osnovi govori kako ukrotiti drugog, a naša predstava otvara tu univerzalnost u smislu da je to borba između muškog i ženskog pola. Ono što je ključno u ovoj predstavi je da jedna pozorišna trupa dolazi da igra “Ukroćenu goropad”. U osnovi je priča o pozorišnoj viziji i gdje se nalazi realnost, da li je na sceni ili u publici, što odražava veliku Šekspirovu temu o snu i realnosti. Najtačnija definicija o našem radu se može vidjeti u jednom Vavilonskom epu koji kaže – da bi čovjek došao do pravih odgovora, u životu mora da putuje, da bi se naučio da putuje u svom srcu. Naša Ukroćena goropad je upravo to putovanje kroz srce, u potrazi za svim odgovorima i pitanjima koja se tiču pozorišta i ljubavi – kazao je Dejan Projkovski, reditelj.

– Metateatralnost kod Šekspira je jedan od osnovnih principa i vi nikada ne možete biti totalno u teatru i kada se bavite dramaturgijom i režijom ovog pisca. Vođeni tim principom u ovom komadu smo se bavili upravo onim što su stvari koje se tiču i drugih pojmova i onoga kako glumac komunicira sa publikom u samom konceptu drame i samom žanru komedije. Treba imati kuraži postaviti ovako kompleksnu priču što je bila obavezujuća situacija za nas, ali i dileme koje Šekspir pruža kao dramski pisac, a koje smo uspjeli da riješimo tokom procesa – kazala je Dragana Tripković dramaturškinja.

Scenografiju za predstavu uradio je Valentin Svetozarev.

– Srž ove predstave jeste jedna mlada glumačka ekipa koja nosi sa sobom jedinstvenu kolektivnu energiju, jer u sebi sadrži sve ljudske vrijednosti, ali i posjeduje uigranost jednog sportskog tima. Veliko oduševljenje mi je izazvalo to da vidim da u ovakvim vremenima postoje ljudi sa jednom izvrsnom energijom, što mislim da će se odraziti i na predstavu.

Tamara Vujošević Mandić, koja je zadužena za scenski pokret i koreografiju je istakla da je strast prema igri i životu koja je među ekipom prisutna od početka do kraja ovog projekta ono što je najvažnije, jer svako scensko izvođenje mora da ima tu energiju koja se prenosi na gledaoce.

Nagrađivana kostimografkinja Katarina Vukčević, koja uspješnu karijeru gradi u Italiji i Francuskoj izrazila je zadovoljstvo prilikom da prvi put radi u svom rodnom gradu i istakla da dobra predstava može biti samo ukoliko svaki dio funkcioniše sinhronizovano i da je u radu na ovom komadu to zaista tako.

Mlada glumačka postava predstave izrazila je zahvalnost Gradskom pozorištu Podgorica na ukazanom povjerenju i pruženoj prilici da rade na ovakvom komadu.

Gradsko pozorište

Glavna uloga dodijeljena je Lazaru Dragojeviću, koji ističe su zaista svi radili posvećeno, smatra da će u ovoj predstavi publika zaista uživati.

Milica Majkić je dobila šansu da igra u teatru u Crnoj Gori čime je, kako kaže, počastvovana i dodaje da osjećaj da je dio ansambla Gradskog pozorišta koji je završio istu klasu odmah stekla što će svakako doprinjeti kvalitetu igre.

Poučena ranijim radom sa Dejanom Projkovskim, Vanji Jovićević se ostvarila želja da ponovo bude dio projekta pod njegovom rediteljskom palicom.

Stefan Vuković, student Fakulteta dramskih umjetnosti ističe uzbuđenje rada na ovom projektu, jer kako je kazao, glumci i nakon dugog niza godina karijere ne dobiju priliku da igraju u nekoj od Šekspirovih predstava.

Komad je režirao i adaptirao poznati makedonski i evropski reditelj Dejan Projkovski, dramaturgiju potpisuje Dragana Tripković, scenografiju Valentin Svetozarev, muziku Goran Trajkoski, kostimografiju Katarina Vukčević, scenski pokret i koreografiju Tamara Vujošević Mandić, a lekturu Radovan Knežević.  

Uloge tumače Lazar Dragojević, Milica Majkić, Pavle Bogojević, Vanja Jovićević, Omar Bajramspahić, Pavle Popović, Stefan Vuković, Božidar Zuber, Goran Slavić, Nemanja Todorović, Vukan Pejović, Lara Dragović i Tatjana Torbica.

Karte su dostupne putem mobilne aplikacije Gradskog pozorišta Podgorica, kao i na biletarnici KIC-a “Budo Tomović”, radnim danima od 9h do 20h i vikendom od 10h do 13h i od 17h do 20h. Kontakt telefon: 020 664 237.

Ulaz na predstave je moguć uz posjedovanje jednog od četiri dokaza Nacionalne digitalne COVID potvrde.

Message
x