Zapažena premijera predstave “Samo da je po redu”: Ozbiljne teme istražene na zabavan način
Predstava sa Večernje scene “Samo da je po redu”, koju je, po tekstu Stefana Boškovića, režirala Lidija Dedović, premijerno je izvedena sinoć u Velikoj sali KIC-a “Budo Tomović”.
Cilj nije bio samo zabava, jer je ovo neka vrsta crne komedije koja se na izvjestan način suočava sa društvenim problematikama, a takođe se radi o porodici koja ima unutrašnji sukob između generacija i to je iskrivljeni aspekt, kako u komadu tako i u realnom životu, rekla je rediteljka Lidija Dedović, piše u saopštenju Gradskog pozorišta.
“Mi smo na jedan zabavan način istraživali neke ozbiljne teme, podsticalo nas je tako raditi komediju koja ima crnokomičnost, ritam, i u kojoj analiziramo teme oko kojih možemo da se zapitamo svi. Nas je zanimalo kako se ispituje porodični kontekst kroz društvo i obrnuto. O društvu se stalno priča kao apstraktnoj kategoriji, a društvo predstavljamo svi mi, i ‘Samo po redu’ nije samo pitanje uspostavljanja reda, jer imamo tu paradoksalnu dvostrukost da kažemo samo da je po redu kada su sahrane, i kada udajemo ili ženimo djecu. I mene je zanimala ta kategorija, kako kroz svadbe i sahrane možemo da izjednačimo tu premisu”, kaže Dedović.
Crna Gora je veoma mala zemlja, sa toliko različitih stvari u njoj od grada do grada, od lokaliteta do lokaliteta, i mi smo htjeli da iz te svadbe izvučemo nešto što je sa jedne strane emocija veselja, a sa druge emocija tuge, dok se to dešava u istom trenutku, objasnio je pisac i autor teksta Stefan Bošković.
“Simptomatično je i paradoksalno kako ljudi mogu da se prebace iz jednog u drugo, a mislim da bi mnogi komadi mogli da se grade na osnovu tog crnogorskog korpusa tema doživljaja smrti, veselja i tradicije. Ovo je bio jedan izazov i za Lidiju i za mene, jer smo još od samog starta radili na tekstu i znao sam otprilike kako će da režira ovaj komad i ovo nije samo bio naručeni tekst da se po njemu radi predstava, nego smo zajednički učestvovali u cijelom tom procesu. Mislim da je ona na jedan dobar, umjeren način akcentovala sve te priče i žanrove koji se dešavaju kroz četiri dana u jednoj porodici”, vjeruje Bošković.
Glumica Maja Šarenac kaže da glumačka postava nije očekivala ovakve reakcije.
“I presrećni smo zbog toga, jer kada radite ovakve komedije, vi nikada ne znate da li je dobro, da li je dovoljno, da li je previše, to je stalno na nekoj granici, međutim, ispalo je sjajno. Mi svi imamo u sebi ono tradicionalno i ono što bismo da budemo, svi vučemo neka nasljeđa, a mislim da smo u komadu prikazali i jedno i drugo”, smatra Šarenac.
Glumac Dušan Kovačević podsjeća da je ideja nastala od koproducenta Borisa Miškovića i njega.
“Dogovorili smo se da napravimo predstavu o Podgorici, s obzirom na to da smo obojica iz Podgorice i iz različitih generacija. Došli smo na ideju da ispričamo priču o jednoj građanskoj porodici u ovom vremenu. Kada gledate predstavu vidite da to nije samo komedija, već slojevita građanska drama puna komičnih elemenata i apsurdnih situacija u kojima smo mi svakodnevno. Simbol majke je jedna tradicija, koju mlade generacije pokušavaju da, nažalost, sahrane, zbog tranzicije koju prolazimo. Mi u teatru smo ipak željeli da se osvrnemo na to čuvanje i njegovanje tradicije koja je danas i te kako zapostavljena”, navodi Kovačević.
U predstavi igraju Srđan Grahovac, Maja Šarenac, Dušan Kovačević, Lara Dragović, Omar Bajramspahić, Stefan Vuković, Marija Đurić i Tatjana Torbica.
Scenografiju za predstavu uradila je Smiljka Šeparović, kostimografiju Lina Leković, a muziku Vladimir Maraš.
Predstava je rađena u koprodukciji sa produkcijskom kućom Beo art 2015.
Reprizno izvođenje zakazano je večeras u 20 časova, u Velikoj sali KIC-a “Budo Tomović”.