Reagovanje poslovne direktorice Muzickog centra Crne Gore Isidore Damjanović

Reagovanje poslovne direktorice Muzickog centra Crne Gore Isidore Damjanović

Isidora Damjanović

Na njihove optužbe je reagovala poslovna direktorica Muzičkog centra Crne Gore, Isidore Damjanović:

Njeno reagovanje prenosimo u cjelosti:

“Na kraju sezone, kada bi trebalo da iskažemo zadovoljstvo postignutim rezultatima, pripremamo odgovor na otvoreno pismo dijela zaposlenih koje doživljavam kao još jedan u nizu pokušaja da se destabilizuje rukovodstvo i negativno utiče na imidž ove ozbiljne institucije kulture i mene lično.

Otvoreno pismo koje je navodno dio ansambla CSO i zaposlenih MCCG uputio Ministarstvu kulture i medija i medijima, drugi je u nizu pokušaja diskreditacije rukovodstva ove institucije.

Moj odgovor na prvi potez bio je jasan i transparentan, te sam u njemu pozvala nadležne institucije da preispitaju moj rad, tako ću i danas poručiti svoj zainteresovanoj javnosti i medijima da sam spremna da otvoreno odgovorim na pitanja, ali koristim i ovaj način da činjenično odbacim sve navode koji su upućeni na moj račun.

Zatečena sam da sadržaj ovog otvorenog pisma ne prate potpisi muzičara i zaposlenih, već se u njemu licitira sa brojem onih koji ga navodno potpisuju. Ujedno iznenađena sam da mediji objavljuju sadržaj bez pratećih potpisa, i zahvaljujem onima koji su tražili spisak da bi isti objavili.

Od početka mandata vrata moje kancelarije bila su otvorena za sve zaposlene, koji su bili pozvani da pričamo i zajedno rješavamo probleme koji mogu uticati na kvalitet procesa u našoj instituciji. Na tim sastancima nikad nisam dobila primjedbe na moj rad i odnos koji imam sa zaposlenima, kao ni na razvojne i programske politike koje vodim.

1. Spinovanje i zamjena teza

U toku cijelog mandata imala sam više zahtjeva medija za davanje intervjua u vezi sa politikom i poslovanjem MCCG, ali sam za svo to vrijeme dala samo dva intervjua i dvije izjave.

Od prvog trenutka sam bila vođena idejom da će o rezultatima rada institucije koju predvodim najbolje govoriti redovni programi, brojni koncerti, gostovanja eminentnih stručnjaka, te da će muzičari i naš repertoar sa najmanje tri koncerta mjesečno puniti stupce crnogoskih medija. U čemu smo i uspjeli.

Naše strateško opredjeljenje je da crnogorsku javnost informišemo o svim dešavanjima u MCCG, komunicirajući preko društvenih mreža i medija, na način da smo uvijek prvo promovisali nastupajući događaj, a nakon održavanja koristili alate koji promovišu dirigente, umjetničke rukovodioce ansambala, eminentne soliste, članove orkestra, i pokušali riječju, slikom i videom da promovišemo naše aktivnosti, privučemo novu poubliku, a muziku učinimo razumljivom, dostupnom svim generacijama.

Od novembra smo imali 800 objava u medijima. Uvijek sam insistirala na tome da te sadržaje iznose dirigenti, stručnjaci koji su radili sa orkestrom koji su u svojim izjavama, kao lični stav, imali pozitivan narativ o radu sa članovima CSO, njegovim mogućnostima i rastu ovog mladog orkestra.

Spinovanje i zamjena teza se ne mogu pripisati jednoj otvorenoj, pravovremenoj i strateški planiranoj komunikaciji kakvu smo prema medijima i javnosti vodili.

2. Nije poklonjena pažnja fundamentalnim potrebama CSO

Na dan stupanja na dužnost, 12. oktobra 2021, zatekla sam prazan sto i kompjuter, MCCG bez programa za sezonu 2021-22 koji je morao biti donešen u aprilu te godine i bez stalnog dirigenta. Za kratko vrijeme, sa saradnicima, osmišljen je program za sezonu 2021-22 sa više od 40 koncerata i edukativnih programa, isti je uspješno doveden do kraja i osmislili smo program za predstojeću sezonu.

Svaka politika koju sam donijela bila je plod duboke analize. Tako je u godini u kojoj nismo imali stalnog dirigenta i u kojoj je CSO napokon dobio svoju matičnu kuću, donijeta odluka da sva izvođenja budu u Podgorici u novoj zgradi, te da na ovaj način promovišemo našu kuću i instituciju. Sa druge strane, edukativni programi, u kojima su učestvovali i članovi CSO, su putovali širom Crne Gore i imali 12 gostovanja u drugim gradovima.

Vjerujem da je fundamentalna potreba muzičara da sviraju i nastupaju, te da kroz planirani program rada i saradnje sa eminentnim dirigentima i muzičarima, sarađuju, razmjenjuju iskustva i stvaraju.

Kupovina repromaterijala, te reparacija postojećih instrumenata u prošloj i ovoj godini vršena je u skladu sa potrebama, a na ovom polju u saradnji sa Ministarstvom vanjskih poslova uspostavljena je saradanja sa Ambasadom Japana iz Beograda.

Transparentnost rada moje adminstrarcije, te u uvidi u finansijsko poslovanje, u svakom trenutku mogu i treba da budu predmet insteresovanja Savjeta i resornog Ministarstva, sa kojima ostvarujem profesionalnu saradnju, a navodi tim povodom koji su iznešeni od autora pisma biće predmet kojim će se baviti moj advokat.

Sve strateške i umjetničke aktivnosti koje sam započela u ovoj kući upravo su utemeljene na poznavanju i praćenju ranijeg rada institucije.

Cjenovnu politiku MCCG odredio je Savjet, i mi smo dužni da dosljedno primjenjujemo tu odluku. Kao kreatorka politika iz oblasti kulture smatram da sadržaji koje proizvode nacionalni teatar i nacionalna kuća muzike , treba da budu dio redovnog sadržaja kulture koji se vrednuje i za čije izvođenje publika treba da participira plaćanjem karata, a da rukovodioci institucija kultura taj novac koriste za konstantno unapređenje programa. Uvažavajući sugestije koje smo dobili od članova orkestra da se njihovim učenicima iz škola i sa akademije omogući bespaltno prisustvo koncertu priredili smo besplatan ulaz na dva koncerta CSO koja su održana 13. maja i 2. juna.

Ipak ću iskoristiti ovu priliku da istaknem podatke da je sezonu 21/22 obilježilo 27 premijernih programa, od čega je 17 premijernih izvođenja CSO, saradnja sa 10 gostujućih dirigenta i 14 solista; 5 kamernih koncerata, 4 iz Edikativnog sektora i 1 balet, što je sa repriznim izvođenjima više od 40 održanih koncerata i događaja…

Svaka odluka koju sam donijela u toku dosadašnjeg mandata, bila je u cilju izgradnje novog imidža i pozicioniranja MCCG i Crnogorskog simfonijskog orkestra na crnogorskoj kulturnoj sceni, te približavanja kulture koju stvaramo svim građanima, kroz brojne sadržaje, edukaciju, ulaganje u mlade talente i saradnju sa relevantnim institucijama.

To je moja vizija imidža ozbiljne institucija kulture, a sa čime se MCCG koji sam preuzela, nažalost, nije mogao pohvaliti”.

Message
x