Foto izvještaj sa devete večeri FIAT-a
Posljednji dan ovogodišnjeg Festivala bio je posvećen francuskoj predstavi „Vivisekcija kredenca“, autora Margjurit Borda, Rafaela Kuita i Pjera Munjiea. Predstava je realizovana u saradnji sa Francuskim institutom Crne Gore.
Predstava je nastala u okviru ciklusa Ogoljene teme (Sujets a vif) koji organizuje Udruženje dramskih autora i kompozitora Francuske (SACD) i Festival u Avinjonu. Oni su pozvali Pjera Menijea i Rafaela Kotena da zajedno naprave predstavu. Na osnovu inventivnosti i susreta, Ogoljene teme pozivaju dva umjetnika koja se bave različitim umjetničkim praksama i međusobno se ne poznaju, da zajednički postave kratki komad u trajanju od trideset minuta koji će biti predstavljen na festivalu u Avinjonu. Originalni francuski naslov „Buffet a vif “ inspirisan je originalnim okvirom Sujets a vif i zato ga je nemoguće adekvatno prevesti.
FIAT kreativne industrije su prikazale projekat “Jestiva istorija Crne Gore” umjetnice Irene Vuković.
Osnovna zamisao projekta „Jestiva istorija Crne Gore“ je da se jela koja spadaju u tradicionalnu crnogorsku kuhinju predstave i afirmišu na nov način posredstvom grafičkog dizajna. Ideja autorke je da kroz autentičan spoj kulinarstva i umjetnosti, reprezentativne recepte crnogorske kuhinje iz kuvara preseli na predmete za svakodnevnu upotrebu poput platnene galanterije: stolnjake, kuhinjske krpe, cegere… Likovna obrada tih predmeta podrazumijeva da oni, pored svakodnevne upotrebe u kafanama, restoranima, hotelima ili domaćinstvima, mogu biti turistički suvenir ili poklon u prigodnim prilikama.
Na krovnoj terasi KIC-a “Budo Tomović”, obilježen je jubilej kolumne “Podgoričarenje” Pobjedinog magazina “Objektiv”, pod nazivom “Vidici podgoričke modernosti”. Pored autora pomenute kolumne, novinara Stojana Stamenića, govorio je multimedijalni umjetnik Brčko Brčković.
U okviru muzičkog programa, na krovnoj terasi KIC-a „Budo Tomović“, nastupio je FM Mirda.
Fotograf: Duško Miljanić