Trećeg dana Podgoričkog filmskog festivala

Trećeg dana Podgoričkog filmskog festivala

Piše: Krsto Giljen –

Trećeg dana Podgoričkog filmskog festivala široj publici predstavljena su sledeća tri ostvarenja:

Film “Glas” hrvatskog režisera Ognjena Sviličića, koji je takođe pisao scenario za film “Otac” s kojim smo imali priliku da se upoznamo prvog dana festivala, donosi priču o tinejdžeru Goranu kojeg majka pred odlazak na brod upisuje u “modernizovani” katolički internat. Tokom svog boravka Goran će pružiti otpor ljudima koji će pokušati da mu nametnu vjeru preko noći i shvatiće da je on stranac među tim ljudima.

Scena iz filma “Glas”

Katolički internat u kojem će se Goran zadesiti se od početka prikazuje kao neka vrsta pretjerano oskrnavljenog vjerskog mjesta, što on sam uviđa tokom boravka tamo. Djeca imaju mobilne telefone, pristup neograničenom brzom internetu i pornografiji, alkoholu, muzici… Ne znam šta je reditelj pokušao da postigne time, niti mi je jasan uopšteno njegov postupak u ovom filmu. Sve djeluje tako zamršeno i očajno izvedeno da zadobija jedan momenat besmislenosti. Sam Goran kao lik je pasivan, učauren, otuđen, on kao da ne razaznaje ništa što se oko njega dešava i kao da ne umije da stane iza svojih postupaka kojima ni sam ne umije da objasni svrhu, što ne bi trebalo da bude ukorijenjeno u glavnog lika koji pritom pruža otpor i odbija da se povinuje svim načelima internata. Samim tim svi njegovi postupci postaju apsurdni, a kako film odmiče ne dolazi do nikakvog bitnog razrješenja šta više film postaje sve konfuzniji i sam reditelj kao da zaboravlja šta je ustvari njegova misija ovdje, on počinje da gubi kompas. Mada, možda problem leži u meni samome, možda ja prosto nisam dorastao tim uzvišenim kvazi bergmanovskim, revolucionarnim pokušajima razotkrivanja vjernika i koncepta same religije. Ko zna?

Scena iz filma “The Heist of the Century”

Film “The Heist of the Century” donosi priču o brazilskoj bandi koja je 2006. izvela jednu od najgenijalnijih i najbolje logički razrađenih pljački ikada. Oni su uletjeli u banku del Rio sa lažnim pištoljima, zadržali oko 30 ljudi kao svoje taoce dok su kroz već pripremljene podzemne kanalizacijske tunele u čamce ubacivali vreće sa dijamantima, zlatom i novcem. Precizan podatak o tome koliko je novca zapravo zaplijenjeno ne postoji, ali se procjenjuje da je nešto između 8 i 25 miliona dolara. Zanimljivo je to što nijedan od članova bande nije odležao punu kaznu u zatvoru baš zbog nedostatka dokaza da su koristili pravo oružje. Samim tim, film The Heist of the Century za koji režiju potpisuje Ariel Winograd jeste jedna napeta akciona franšiza koja vam prosto priraste za srce baš zbog genijalnosti predvodnika bande. Kako on sam u jednom djelu filma kaže “U susjedstvu bogatih, bez oružja i nasilja. To je samo novac, a ne ljubav.” Jedna topla preporuka za ovaj film! 

Scena iz filma “Earth: One Amazing Day”

“Earth: One Amazing Day” jeste zapravo jedan od BBC-ijevih dokumentaraca za koji režiju potpisuje istaknuti britanski režiser Piter Veber. Za razliku od filma “Ten Billion” o kome ste mogli čitati u prethodnom članku ovaj film jeste jedan vizuelni spjev koji odaje počast planeti zemlji koja predstavlja stanište mnoštvu ekosistema. Piter Veber nas u svom dokumentarcu vodi kroz jedan dan u životu stvorenja kojima je planeta zemlja dom. Ovo je nešto slično onim dokumentarcima koje smo kao mlađi, a vjerujem i da mnogi i dan danas prate, mogli gledati na kanalu National Geographic. Piter Veber veličanstveno oslikava raznovrsnost života na planeti zemlji, pažljivo se osvrćući na zakone određenih vrsta o kojima ćemo mnogo saznati kroz sam dokumentarac. 

Message
x