Predstava “Pokojnik” u Narodnom pozorištu u Beogradu
Nakon fanstastičnih reakcija publike u Podgorici, Tivtu, Nikšiću i Brčkom na koju je naišao ansambl predstave „Pokojnik“ koju je po tekstu Branislava Nušića režirao i adaptirao Egon Savin, u koprodukciji Crnogorskog narodnog pozorišta i Centra za kulturu Tivat, ovaj komad će biti izveden sjutra veče u 19.30 časova u Narodnom pozorištu u Beogradu.
U predstavi “Pokojnik” igraju: Marko Baćović, Bojan Dimitrijević, Branka Otašević, Goran Vujović, Aleksandar Radulović, Stefan Vuković, Slavko Kalezić, Slobodan Marunović, Stevan Vuković, Dejan Ivanić, Stevan Radusinović, Radmila Božović, Jadranka Mamić, Dragan Račić i Slobodan Vujadinović. Autorski tim predstave čine: Vesna Popović, scenografkinja, Jelena Stokuća, kostimografkinja, Gordana Bulatović, asistentkinja kostimografkinje, Dubravka Drakić, scenski govor, organizatorka Gordana Smodlaka, izvršna producentkinja Nela Otašević, i asistentkinja reditelja Radmila Božović.
“Gotovo čitav vijek je protekao, otkada je Branislav Nušić, u bolničkoj postelji (svjedoči Milan Đoković) okrenuo svoj poslednji završeni tekst, “Pokojnika”, na crnu komediju, sa elementima kriminalističkog žanra.
U svojoj adaptaciji istog teksta, Egon Savin je tragediju Pavla Marića, inženjera kome je u odsustvu razgrabljena imovina i ukraden intelektualni rad, pročitao kao socijalnu dramu, istinitu koliko je danas stvarna televizijska drama sa sličnom tematikom… Iako se čini da se nije mnogo toga promijenilo u vječitim ljudskim manama, o kojima je Nušić u svojim velikim komedijama tako efektno, smiješno, ali dobroćudno pisao, postavka na crnogorsku scenu “Pokojnika”, najznačajnijeg komediografa na ovim prostorima, poslije skoro tri decenije odsustva, osvijetlila je sasvim savremen, dugim vremenom izoštren i znan fenomen – nad kapitalom mora da se bdi, nikakva emocija ne smije da ga ugrozi, imućan čovjek mora da bude ne samo vječno na oprezu od bližnjih, koja bi da ga pokradu, već i od vlasti, ispostavilo se, još jednog pomagača u izbjegavanju i pravde i ljudskog prava na pošteno stečenu imovinu.
Majstor u analizi građanskog, dramskog Nušićevog prosedea, ne tako mnogo hvaljenog, koliko je njegova komedija, Egon Savin je autentičnim pozorišnim sredstvima ispleo dramsku dedukciju, anatomiju i anamnezu zločina nad Pavlom Marićem, koji se, povrijeđen izdajom žene, povukao na godinu dana u anonimnost.” Dragana Bošković