Ovacije za predstavu “Kus petlić” na sceni između crkava

Ovacije za predstavu “Kus petlić” na sceni između crkava

Grad teatar

Dramski program 36. festivala Grad teatar nastavljen je u utorak 19. jula na sceni između crkava izvođenjem predstave “Kus petlić” Narodnog pozorišta iz Subotice.

Postavka kultne drame Aleksandra Popovića, u režiji Milana Neškovića i dramatizaciji Maje Todorović, osvojila je brojne nagrade, između ostalih na 66. Pozorju devet, od čega sedam Sterijinih. “Kus petlić“ je treća predstava iz Popovićevog ciklusa koju je Nešković režirao, nakon „Bele kafe“ i „Mrešćenja šarana“.

Radnja ovih komada se odigrava u burnim vremenima oko Drugog svjetskog rata, a fokus je na malim ljudima koji pokušavaju da se snađu u takvim vremenima i žive pristojno. Iako i dalje žive posljedice toga rata, likovi djeluju savremeno, a njihovi odnosi su ono što i današnja publika prepoznaje i poistovjećuje se.

Nešković je nakon izvođenja na sceni između crkava kazao da predstava tokom posljednjih 14 mjeseci osvaja sve moguće nagrade.

“Ja sam imao veliku tremu od budvanske publike, budući da mi je ovo četvrti put da sam ovdje, imao sam i premijeru na ovoj sceni prije tri godine. Toliko mi je puno srce što je jedna ovakva priča došla ovdje iz Subotice i što je budvanska publika ovako primila. Čuvajte ovaj festival i ljude koji ga vode”, kazao je Nešković.

Pored Neškovića i Todorovićeve, autorski tim čine scenografkinja Marija Kalabić, kostimografkinja Biljana Grgur, asistent kostimografkinje Marko Marosiuk, lektor Saša Latinović dok je za scenski pokret zadužen Igor Greksa koji u predstavi tumači lik đakona Avakuma.

“Ovo je prvi put da igramo na otvorenom i vrlo smo zadovoljni reakcijom publike. Mislim da publika odlično reaguje na sve predstave na ovom festivalu, jer on ima dugu tradiciju i dovodi dobre predstave, a ova predstava je svojim nagradama i brojem izvođenja i turnejama zaslužila da dođe ovdje. Čini mi se da se ljudima jako dopala”, istakao je Greksa i pojasnio svoju dvojaku ulogu u predstavi.

“Na sredini procesa reditelj me pitao da li bih radio i scenski pokret jer su mu bili potrebni songovi između činova i još neke stvari koje se tiču scenskog pokreta. Ja sam to zdušno prihvatio, a sa Milanom je bilo izuzetno lijepo raditi. Ti songovi bi trebalo da predstavljaju onaj život kakav ti ljudi zamišljaju da jeste, idealan, ušećeren, sa jugoslovenskim šlagerima”, istakao je on.

Glumica Minja Peković smatra da je Aleksandar Popović veliki pisac, a takvim piscima i njihovom stvaralaštvu vrijeme ne čini nikakvu štetu.

“Što je veći vremenski period i tekst pruža mogućnost za novo čitanje i novo tumačenje, to je kvalitet teksta veći. Moj osjećaj kao interpretatora u svemu tome je da je zapravo ono što je mentalitetsko uvijek isto. Tehnologija napreduje, ali duša ne ide tom brzinom. Naša psiha i naša osjećanja, ti pomaci su jako mali. Makar prošlo 70 ili 150 godina u svojoj biti smo mi isti, imamo slične probleme i iznutra se dešavaju iste stvari”, kazala je ona.

U predstavi pored Minje Peković i Igora Grekse igraju i Sanja Moravčić, Dimitrije Dinić, Srđan Sekulić i Miloš Lazić.

Message
x